Marcin Kot

Moje motto: „Blokada kulturowa hamuje rozwój”.

Urodzony w 1978 roku i wychowany w czasie zmian społeczno-ekonomicznych w duchu rozpędzającego się wolnego rynku.

Pierwszą pracę podjąłem tuż po maturze i dzięki niej spędziłem całkiem miłe wakacje, choć część rówieśników nabijała się ze mnie, że układam kostkę brukową.

Od zawsze potrafiłem przekonać innych do swoich pomysłów i ideii. W podstawówce byłem Szóstkowym w drużynie Zuchowej, później zostałem Zastępowym i wreszcie Drużynowym w drużynie harcerskiej. To naturalne przywództwo, poparte sporą ilością szkoleń i studiami z zakresu zarządzania i marketingu, doprowadziło mnie do przewodzenia różnym zespołom.

Pierwszą spółkę prowadziłem w wieku 29 lat. Moje doświadczenie zawodowe to z jednej strony samodzielnie prowadzona działalność gospodarcza, a z drugiej – nadzór nad inwestycją rzędu 1.000.000€ austriackiej grupy kapitałowej (www.trevision.at). Zatrudnienie i zarządzanie niemal 50-cio osobową załogą. Przeniesienie części produkcji z Niemiec i Austrii do Polski. I finalnie obsługa międzynarodowych kontraktów.

Ostatnie cztery lata poświęciłem prowadzeniu wypożyczalni samochodów z flotą niemal 600 samochodów (www.gkpfinanse.pl), która dzięki mojej obecność spektakularnie zwiększyła obroty.

Pora jednak na nowe wyzwania. Chciałbym dzielić się swoim doświadczeniem i wiedzą z innymi.

Duże doświadczenie w zdobywaniu informacji, docieraniu do decydentów i pozyskiwaniu poleceń, sprawia, że jestem osobą stawiającą na długofalową współpracę i budowę trwałych partnerskich relacji. Nie boję się trudnych rozmów, nie straszna mi reklamacja, czy windykacja. W swojej karierze obsługiwałem zarówno klientów z sektora finansowego (ING Bank ŚląskiBRE Bank), jak i sieci sprzedaży wielkopowierzchniowej (Castorama, MediaMarktMakro Cash an Carry). Miałem również możliwość realizacji zleceń o zasięgu europejskim (IKEA) i ogólnoświatowym (Swatch AGAdidas). Zarówno ja sam, jak i moje zespoły zawsze reprezentowały najwyższy poziom pracy.

W swojej karierze byłem, sprzedawcą i szefem sprzedawców. Doświadczenie i praktyczne umiejętności zdobyte w terenie nauczyły mnie budować dział sprzedaży, wyznaczyć mu cele i skutecznie je realizować. Staram się dużo wymagać od siebie i tego samego oczekuję od swoich ludzi. Chcę by moi podwładni stawiani byli za wzór… również w konkurencji.

Mając dwójkę dzieci i prowadząc niemałe przedsiębiorstwo nauczyłem się organizować pracę w najbardziej efektywny sposób dzieląc priorytety, tak by wywiązywać się z powierzonych zadań i obowiązków.

Wiedza i doświadczenie, którymi chętnie się podzielę.

W odróżnieniu od większości wspaniałych trenerów i firm szkoleniowych, historie i doświadczenia, którymi chcę się podzielić, są moje. Sam, na własnej skórze, doświadczyłem sukcesów i porażek. Prowadziłem kilka różnej wielkości spółek i przedsiębiorstw z różnych branż. Począwszy od branży reklamowej, przez FMCG, a na wypożyczalni samochodów i firmie remontowej skończywszy. Sam wdrażałem procedury, narzędzia i zasady pracy w swoich firmach i zbierałem ich plony. Albo i nie zbierałem – różnie bywało.

Z jednej strony tak długo, jak nie poznam Twoich potrzeb, tak długo nie będę w stanie przygotować dla Ciebie zakresu szkolenia. Powinienem zatem zacząć, od wnikliwej analizy potrzeb i problemów w Twojej organizacji. Dopiero wtedy będę mógł przygotować specjalnie dla Ciebie idealnie dopasowany zestaw szkoleń.

Z drugiej strony doświadczenie pokazuje mi, że większość z nas, przedsiębiorców potyka się na najprostszych sprawach, takich jak organizacja pracy, zarządzanie czasem, sposób raportowania i kontroli wyników.

Moim skromnym zdaniem najwięcej problemów wynika z braku sprawnej komunikacji. Ponad dwadzieścia lat pracy w różnych środowiskach, z różnymi ludźmi na różnym poziomie wykształcenia i zaangażowania, nauczyło mnie, że bez zdolności sprawnej komunikacji osiąganie nawet najprostszych celów staje się niemożliwe.

„Wszelkie pomysły rodzą się z rozmowy”
Zatem porozmawiajmy!

+48 600 816 102